محل تبلیغات شما

انجام پایان نامه

تاریخ پیدایش تحقیق

تحقیق كنجكاوی در امور جهت سر درآوردن از اسرار در نزد آدم سابقه ائی بس قدیمی طولانی دارد زیرا همانگونه كه گفته شد این امر در او دارای منشاء فطری و غریزی است . برای ن اساس كوشش برای كشف حقایق،كار امروز دیروز نیست آدم ی تمام گاه در تلاش بوده است تا از امور نهان آگاهی یابد درست و نادرست را بشناسد بر طبـق آن روح را اقناع سازد .

تحقیق بهروش علمی نخست در علوم مادی فیزیكی رایج گشت و پس این الگو مورد مصرف علمای علوم آدم ی ، تربیتی و روانی قرار گرفت هدف آن ایجاد و انشاء نظریه اصول آن ، یا بررسی صحت سقم این دو است .

كاربرد روشهای تحقیق در حوزه علوم آدم ی از قدیم های دور همـواره مد نظر پژوهشگران بوده است اما پیدایش این مصداق علمی این كاربرد را باید از ابتدای قرن بیستم به بعد دانست . هشتاد سال اخیر را می توان فصلی دگرگون ساز ، در ایجاد بنیادهای نوین تحقیقات كاربرد آنها ، در حوزه های علوم آدم ی تلقی كرد . چراكه در همین مدت زمان ، در علوم آدم ی تحقیقات وسیع و دامنه داری شروع شد و سریع گسترش یافت ، زمینه های مختلف این علوم كشف بازشناسی گردید علما و محققان زیاد گشتند ، تعداد تحقیقات در حوزه یاد شده به نحو شگفت آوری افزایش یافت و حاصل آنها در زمینه های مختلف علوم آدم ی تاثیر ماندگار نهاد و این روند همچنان ادامه دارد .

فرق بررسی ها علوم مادی – فیزیکی علوم آدم ی – تربیتی

قوانین ، اصول تحقیق و کار های تحقیق در علوم آدم ی و تربیتی همان قوانین و اصولی است که در علوم مادی فیزیکی رعایت می شود و تنها می توان از دو منظر بین بررسی ها علوم مادی – فیزیکی و علوم آدم ی – تربیتی بشرح زیر فرق قائل شد :

آزمودنی :
در مشاهدات علوم آدم ی تربیتی روحی آزمودنی یا آنچه که تحقیق راجع به آن صورت می گیرد آدم یا ارزشها نگرشهای آن است. این امر سبب ظهور بعد ی در تحقیق شده است و محققان علوم آدم ی و تربیتی را موظف می سازد که اصل هائی غیر از اصول جاری در نتایج بررسی ها و تحقیقات علوم مادی و فیزیکی را رعایت کنند.

کنترل متغیرها
در نتایج بررسی ها و تحقیقات علوم مادی – فیزیکی محقق تمام متغیرها را در کنترل دارد. درجه گرما ، درصد محلول مواد حاصل از تاثیر ماده ای بر ماده دیگر و به بیانی ساده پژوهشگران علوم مادی با پدیده هائی روبرو می باشند که صرفا فیزیکی و در کنترل محقق می باشند . در حالیکه در نتایج بررسی ها و تحقیقات علوم آدم ی – تربیتی که مساله مهم آن رفتار » آدم کلا است متغیرهای ناخواست زیاد فراوانند که کنترل تمام آنها غیر احتمال دارد .

ارزش تحقیق در برنامـه تحصیلی دانشجویان

در دانش کده ها سعی می شود به موازات اقداماتی كه استادان دانشگاه ها جهت بالابردن سطح دانش دانشجویان انجام دهند دانشجویان نیز برای افزایش معلومات فعالی ت كنند . دانشجویان كمتر متوجه این حقیقت هستند كه مؤسسات عالی روش ی اضافه برای نكه اجرای صحیح روش را ممكن می سازند محیطی به وجودمی آورند كه خود دانشجو برای افزایش تخصص و معلومات خود تلاش كند . ارائه تصحیح گزارش تحقیقی نیمسال پایان نامـه تحصیلی از بهترین فرصت هایی است كه برای افزایش معلومات دانشجو توسط خودش وجود دارد . علاوه جهت ن دانشجو با گذراندن این گزارش های تحقیقی با نحوه‌ صحیح تحقیق آشنا می گردد . كتابخانه و كاركنان آن استاد راهنما و سایر مشاورین روش ی دانشجویان ، وسایل كار خودیاری دانشجو در گسترش تخصص و اطلاعات او می باشند تا دانشجو با كمترین زحمت حداكثر بهره برداری را از فرصت كم موجود در دانش کده بنماید .

گزارش تحقیقی نیمسال بالاخره هر گونه كار تحقیقی كه دانشجو موظف به تهیه آن می شود سبب می گردد كه دانشجودرسها را در كلاس بهتر درك كند و بجای اینكه مغزش آلت بی عزم ای در مقابل استاد باشد و تنها به خاطر امتحان و گرفتن درجه علمی مطالعه كند با یك زمینه فكری قبلی وارد كلاس گردد ، با علاقمندی به درس توجه ودرمورد موارد درس با استادگفتگو كند ودر نتیجه مساله درس را باعمق وسعت بیشتر درك كند و در عین حال استاد را نیز وادار به توجه و علاقه بیشتر به كلاس نماید .

یاداشت حرفهای استاد به صورت كلمه به كلمه بدون درك عمقی آن و نوشتن همان كلمات در برگ تست ثمری جز انتقال یادداشتهای استاد به یادداشتهای دانشجو ندارد كلمات بدون توجه به مفاهیم آن منتقل شده و موارد بصورت سر بسته و دست نخورده كماكان برای دانشجو لاینحل باقی می ماند . اینروش چنانچه با تحقیق دانشجو همراه نباشد نتیجه اش زیاد نامساعد نگـران كننده است . تحقیق دانشجو روی مورد خاصی طی نیمسال وی را به خواندن چندین كتاب در رشته تخصصی می نماید و تكرار این عمل طی تمام دوره تحصیلی در موضوع های مختلف سبب تسلط دانشجو در كار و كاوش علمی تجزیه و تحلیل موارد تخصصی مربوطه می گردد .

آشنایی باروش تحقیق و استفاده منطقی و صحیح از منابع علمی ارزنده ترین هدیه دانش کده به دانشجو است . فقط دانشجو نیست كه از نحوه مزبور می تواند بهره مند شود بلكه هر شخصی بعد از طی دانشگاه دنبال هر شغلی برود در دنیای وسیع تحقیقات علمی سهمی دارد . یك مدیر زمان تهیه گزارش سالانه سازمان به منظور راهنمائی كارمندان تابع خود یك حقوقدان وكیل جمع آوری مدارك و دلایل موكل ویك تمدار دیپلمات جهت سخنرانی در یك مجلس رسمی و …… بالاخره تمام اینها تحقیق می كنند در واقع محقق هستند

چگونه تمرینات زبان انگلیسی را انجام دهید؟

گوشی موبایل شیائومی ردمی 5 پلاس

طرح دو نوع گلخانه

علوم ,ی ,آدم ,دانشجو ,تحقیق ,، ,آدم ی ,علوم آدم ,علوم مادی ,بررسی ها ,در علوم ,گزارش تحقیقی نیمسال ,برای افزایش معلومات

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کاروان حج وصـــــــــال یارهرمزگان دفاتر فنی مهندسی مطالب اینترنتی Deborah's memory postpimarcent tiopleasacel طراحی سایت - سئو سایت تخصصی قناری اسلامشهر انجام بهترین پروژه برنامه نویسی starriksfastnut